Join For FREE

Sunday, 16 January 2011

HALLO..Dari Pro Painter


Saya ingin mengatakan HALLO..buat kawan-kawan yang setia melawat dan memberi komen-komen di blog ini..Kamulah kawan-kawan saya yang sentiasa memberi sokongan dan pandangan untuk lebih agresif membantu memberikan tips-tips yang berguna dalam membantu minda lebih matang dalam kerjaya..Ada pula di antara kawan-kawan kita yang meminta pendapat teknik-teknik yang lebih mendalam dalam mengecat..mudah-mudahan.Terima kasih semua..

"I want to say sorry all of you". Baru hari ini ada waktu update blog ini kerana waktu yang terbatas sekian lama semata-mata membina bengkel mengecat kereta.Ia tidaklah sebesar mana tapi memang dalam setiap projek kita tidak dapat lari dari penggunaan masa untuk menyelasaikannya..

Saya baru saja selasai mengecat kereta metalik untuk menguji kemampuan sekian lama tidak memegang spraygun.Disamping itu cuba menguji spraygun jenama dari jepun yang baru dibeli.Hasilnya tidaklah seberapa kerana ianya hanya menguji qualiti produk,peralatan yang terlibat dan ruang bangunan yang baru dibuat..

* pro akan bersama anda..

7 comments:

  1. mcm mana nak bancuh undercoat... kena campur thinner jugak ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tips..lebih baik menggunakan thinner supaya undercoat anda cepat kering..Tq

      Delete
  2. berapa sukatan thinner utk 500 ml cat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi..500ml cat thinner 250ml atau 200ml mengikut kepekatan yang anda mahu.Tq

      Delete
  3. Hi... perlukah utk keluarkan @ buka bateri kereta sebelum kerja mengecat? Terima kasih utk blog yg amat informatif ini.

    ReplyDelete
  4. Tahniah utk blog yg berinformasi.Saya ada pertanyaan mengenai perlukah bateri kereta di keluarkan semasa process painting? Terima kasih.

    ReplyDelete
  5. Kalau nk cat pada plastik???

    ReplyDelete