Join For FREE

Wednesday, 14 April 2010

Tukang Cat Profesional


Adakah anda tukang cat kereta profesional..? Persoalan ini sering dan mesti ada pada setiap tukang cat kereta sekiranya ingin berjaya dalam kerjaya ini..Ini mempengaruhi kita supaya sentiasa memperbaiki kesilapan dan meningkatkan pengalaman setiap waktu (upgred).

Setiap kerjaya memiliki cabaran tersendiri seperti juga mengecat kereta..kesilapan memilih cat,kerugian,dimarahi pelanggan dan sebagainya.Justru itu ramai tukang cat gagal mencapai sesuatu yang dicita-citakan bahkan mereka ditinggalkan oleh pelanggan.Tukang cat kereta profesional tidak menganggap masalah dan cabaran dalam kerjaya menjadi penghalang tapi sebagai pengalaman dan pendorong untuk meningkatkan pengetahuan..

Gambar diatas menunjukkan (Salah memilih cat atau cat harga murah) salah satu contoh cabaran yang akan dihadapi oleh tukang cat dan pemilik bengkel mengecat kereta yang mungkin menghalang kerjaya anda berkembang..Kesilapan seperti ini akan memudaratkan perniagaan anda..Mungkin anda bangga dengan pelanggan anda semakin ramai dalam tahun pertama dan kedua tapi menjunam pada tahun seterusnya..Kenapa??Kerana anda gagal memenuhi kepuasan pelanggan.

Bagi mencapai tahap profesional dalam painting,tukang cat perlu ada disiplin yang tinggi mengikuti lunas-lunas sebenar mengecat kereta,memilih product yang berkualiti tinggi dan tahan lama,meningkatkan kepuasan dan perkhidmatan pelanggan setiap waktu,tahap kualiti keluaran dan pengalaman perlu sentiasa di kaji dengan soal selidik dan meningkatkan pengetahuan kearah lebih sensetif terhadap kerjaya..

Anda jadi profesional jika anda mahu..

** Semoga Anda Berjaya**

2 comments:

  1. Apa JawatanKosongKerjaKosong.com tawarkan?

    Terlalu banyak websites menyebarkan jawatan kosong, kerja kosong, jawatan kerajaan. Tetapi kebanyakkannya sudah lapuk dan tidak terkini. Ataupun anda terlambat untuk melihat iklan tersebut dan terlepas peluang.

    Jangan sia siakan potensi diri anda untuk mendapatkan pekerjaan terbaik. Daftarkan diri anda dengan JawatanKosongKerjaKosong.com. Kami akan menghantar iklan kekosongan pekerjaan dengan segera kepada anda. Update secepat mungkin kepada anda.


    Daftar Sekarang

    ReplyDelete
  2. kalau boleh la minta terangkan contoh untuk cat kereta jenis solid aper dia step dan bahan yang guna kalau metalik lak macam mana kalau tiada masalah boleh la emailkan kat saya di ozhak1@gmail.com

    ReplyDelete