Join For FREE

Thursday, 3 September 2009

Air Sander


Imej ini dinamakan Air Sander ..Kali ini pro akan menghurai sarba sedikit mengenai kegunaan,cara menggunakanya dan memilih jenis air sander yang sesuai..Anda boleh juga rujuk melalui post-post dari pro menganai cara menggosok putty piller pada post-post yang lalu.

Kegunaannya..Mesin ini sebenarnya bukan hanya digunakan untuk mengosok putty piller tapi banyak kegunaan lain bagi memudahkan kerja anda.Ia boleh digunakan untuk besi,alluminium,kayu dan sebagainya.Untuk besi dan aluminium ia boleh digunakan membuang karat (kertas pasir 80) dan menghaluskan besi sebelum di cat (primer sebelum dicat).Amat baik sekali digunakan untuk kayu terutama mereka yang terlibat dalam pertukangan kayu seperti membuat gitar dan meja.

Cara menggunakanya...Sebelum menggunakan alat ini,pengetahuan asas untuk menggunakanya, anda perlu tahu kerana tanpa pengetahuaan asas,ini mungkin memberikan hasil yang merugikan anda.Baiklah untuk menggunakannya:

Pertama, isikan minyak pada mesin sebanyak 3 drop dalam saluran 2 kali seminggu untuk mengelakkan mesin anda rosak.

Kedua,sambungkan paip angin dari punca angin dengan sambungan yang di isi minyak tadi kemudian menekan suiz tombol atas mesin selama 1/2 minit .

Ketiga,lekatkan kertas pasir bulat bergam pada tapak mesin dan anda boleh menggunakanya dengan menekan suiz tombol atas mesin secara perlahan .

Banyak jenis air sander yang anda pilih di pasaran.tapi anda kena tahu cara membelinya.Kalau anda mahu yang murah sudah pasti kualitinya juga tidak tahan lama.Sebagai satu cadangan anda boleh membeli air sander dari jenama Dyana.

***nota penting**

* Jangan melekatkan kertas pasir pada mesin ketika anda mengguna cara kedua.
* Elakkan menekan suiz tombol dengan kuat ketika menggunakanya demi hasil kerja yang baik.

Semoga anda berjaya..

No comments:

Post a Comment