Join For FREE

Monday, 10 August 2009

Pelanggan adalah Uang


Kali ini pro mahu menerangkan serba sedikit mengenai pelanggan yang mana sering menjadi rungutan setiap peniaga-peniaga dalam pelbagai ketegori perniagaan samaada perniagaan yang sudah maju ataupun yang baru berjinak-jinak dalam perniagaan.

Take Care Your Costumer!!!

Ini adalah kunci utama menjadikan pelanggan uang di mata anda sebagai peniaga..Banyak buku-buku mahupun ceramah menggunakan kunci ini sebagai asas untuk menilai setiap keperluan pelanggan.Ini tidak terkecuali sekiranya anda membuka bengkel mengecat kereta pelanggan adalah yang pertama diutamakan.

Apa bila anda menggunakan asas ini,sudah tentunya anda perlu mengenali pelanggan dengan lebih dalam lagi bukan saja berkenaan dengan keperluan bahkan mengetahui sifat , sikap pelanggan dan ada pula yang mahu mengenali pelanggan sehingga kepada mengira jumlah ahli dalam keluarga pelanggan.

Beralih kepada mereka yang berkerjaya dalam mengecat kereta,anggap pelanggan sebagai raja anda..tingkatkan kualiti perkhidmatan dan kualiti keluaran sehingga pelanggan bukan saja berpuas hati tapi lebih berpuas hati..

.....Dengan kualiti yang anda ada pelanggan bukan mencari bos anda tapi mencari anda...

2 comments:

  1. salam blogger dan salam satu malaysia
    terima kasih kerana sudi singgah sebentar di blog saya...tahniah dan saya sangat menyokong niat murni anda dalam berkongsi pengalaman yang amat bernilai ini...teruskan niat baik anda dan apa yang anda nyatakan amatlah benar...sebab tanpa pelanggan ,perniagaan apa pun tak guna..

    ReplyDelete
  2. dunia kapitalis....

    ReplyDelete